Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Ut med det gamla, in med det nya...

Av Anna-Karin - 11 februari 2011 08:20


 ...eller?
Efter de senaste 5 månaderna, känner jag ett större behov än någonsin att rensa ur, göra om och skapa nytt hemma. Lusten, kreativiteten har ju inte direkt funnits där de senaste åren. Inte alls faktiskt. Men nu, nu när jag har fått tillbaka mina krafter, finns både glädje och lust att vara kreativ! Det är härligt !!

Men var ska man börja? Vi har börjat rensa ur skåp och lådor. Barnens spel och pussel, som de inte längre använder - de ska få glädja andra barn på vårt gamla dagis. Jag är mer för att återvända nu för tiden, än att slänga. Förr tog jag alltid den "enklaste vägen" utan att behöva fundera vad man skulle kunna göra istället. Det var som om kraften räckte ut till sophögen i garaget - men inte längre än så.
Nu ser jag snarare det som en sport att återvinna och ändra det som redan finns. Inte köpa nytt.

Det är en härlig känsla när kreativiteten och tankarna griper tag i en. En tanke föder en ny, som föder en ny och ännu en...Och plötsligt sitter man där med nått helt nytt!! Och ofta en helt annan lösning än den som kändes självklar från början. Idag ska jag konsultera min härliga kollega J, om färgval. Hon bubblar också av idéer och har ett gott öga för färg och form. Sen ska jag hugga jag tag i mitt första målningsprojekt! Och det gamla, det får stanna kvar.


Ha en härlig helg!


PS! Jag vet att det var länge sen sist - men den här veckan har varit så intensiv. Lite för mycket på en gång, så jag kom liksom aldrig till skott...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 29 april 2011 10:31


I morse när jag kom ned i köket möttes jag av en rufsig liten tjej i rosa morgonrock. Hon sa; "om du städar idag mamma på din lediga dag - då får du utegångsförbud!!" Men förstår ni?! Ja - så idag ska jag inte göra någonting. Bara vila. Prova det d...

Av Anna-Karin - 1 april 2011 10:59

När allt ställs på sin kant och tillvaron rämnar mer eller mindre. När det är ett måste att förändra saker i livet, för att kunna må bra igen - ja då räcker det inte endast med att förändra sitt eget liv. Familjen måste också göra förändringar. Alla ...

Av Anna-Karin - 27 mars 2011 18:56


För ett par dagar sen kom vi hem från nästan en veckas härlig skidåkning i Dalarna. Motståndet innan resan var större än jag ville låta resten av familjen förstå. "Inte mer snö! Jag är sååå trött på den nu...." Men ibland är det smartare att hålla ti...

Av Anna-Karin - 18 mars 2011 13:31

...vi väntar på dig!     Förra fredagen besökte jag "Rum & Trädgård 2011" på Kistamässan. Ett välkommet och trevligt avbrott både för mig och mitt sällskap. Vanligtvis tycker jag inte om stora mässor. Jag blir bara stressad av att hela tiden bl...

Av Anna-Karin - 4 mars 2011 20:41


Vissa dagar blir allt så mycket bättre. Har du också märkt det? Idag var en sån dag. För min del började den ganska tidigt. Väldigt mycket för tidigt skulle man kunna tycka eftersom det är min lediga dag och resten av familjen är bortresta. Det ...

Presentation


Jag hamnade i en situation där orken en dag tog slut. Att skriva blev ett sätt för mig att läka.

Nu mår jag bättre och fortsätter min blogg om livet, om nya tankar och funderingar. Eller bara vad som hänt en helt vanlig dag...

Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards