Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Från gammal och grå...

Av Anna-Karin - 11 januari 2011 19:51

...till en ung brunett - fattig som en kyrkråtta. Det är Askungens förvandling efter ett par timmar hos min gulliga frisör.


Om sanningen ska fram så har jag under en längre tid funderat på att göra slut med honom. Inte för att jag på något sätt är missnöjd. Inte alls. Och visst skulle jag vilja fortsätta med den här lyxen ett tag till. För det är verkligen en lyx. Men jag känner bara att den där extra tusenlappen jag betalar, jämfört med en "vanlig" salong skulle kunna spenderas på andra saker.  Tusen andra saker faktiskt. Så när jag nu valt att prioritera min hälsa, blir också beslutet att byta frisör något enklare. Snarare ett måste. Tyvärr är det ju så att det  ekonomiska utrymmet minskar rätt drastiskt av att arbeta deltid. I synnerhet när Försäkringskassan får datahaveri och inte ens betalar ut några pengar alls! Noll, intet, nada - ingenting!


Kvicktänkta läsare undrar nu kanske; "Jaha, ska du vara gammal och grå istället nu då? "Nämen, det hade jag inte tänkt! Jag gjorde det en gång - funderade på att vara gråhårig alltså. Jag ändrade mig snabbt, efter att att diskuterat detta min härliga och ärliga vän. Hon sa precis vad hon tyckte (och sannolikt vad alla andra också tyckte, men inte vågade säga). Då bestämde jag mig - grått hår får vänta!


Idag skulle vi ha vår sista dejt - jag och min frisör. Trodde jag i alla fall. Han såg väldigt förvånad ut när jag kom in genom det fantastiska trapphuset. (Bara det gör att man kan betala en extra slant - nästan) Glad, men förvånad. Jo just det - jag kom dit på fel dag! Törs jag säga att det inte är första gången heller? Som tur var hade jag inte missat tiden. Den hade bara inte inträffat. Den är på fredag istället!  Alltså - under mina gyllenbruna dyra lockar, så döljer sig ju helt askgrått hår (läs: kvinna i medelålder ++) Att min ålder på något sätt skulle ha något samband med denna totala tidsförvirring, förnekas härmed å det bestämdaste! Nej, mer sannolikt beror på det på den slutkörda hjärnan, den som inte längre har 100-koll på läget. Det är inte alltid kul att göra den insikten, men ibland också ganska befriande. Trodde aldrig att jag skulle kunna känna så...

  


Så jag får fortsätta vara gammal, grå, mindre fattig och förvirrad några dagar till. Det gör inget, för under ytan finns hon. Den där tjejen som jag försöker lära känna och som jag gillar mer och mer. Hon ryckte t om med på axlarna åt en missad tid och gick och åt en lunch i lugn och ro istället. Såg jag inte ett leende på läpparna också?...

 
 
Ingen bild

Åsa Magnusson

11 januari 2011 23:18

Mycket fint skrivet som vanligt! Din blogg är så härlig att läsa, så ärlig. Man får sig många tankeställare, och många leenden på läpparna. Som idag, bara en sån mening som, Såg jag inte ett leende på läpparna också? Det får mig att le :-) Kram

Anna-Karin

13 januari 2011 18:31

Gulliga fina Åsa!
Tusen, tusen tack för dina fina ord. Du anar inte hur glad JAG blir att få läsa en kommentar som din.... Då ler jag!!
KRAMAR!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 29 april 2011 10:31


I morse när jag kom ned i köket möttes jag av en rufsig liten tjej i rosa morgonrock. Hon sa; "om du städar idag mamma på din lediga dag - då får du utegångsförbud!!" Men förstår ni?! Ja - så idag ska jag inte göra någonting. Bara vila. Prova det d...

Av Anna-Karin - 1 april 2011 10:59

När allt ställs på sin kant och tillvaron rämnar mer eller mindre. När det är ett måste att förändra saker i livet, för att kunna må bra igen - ja då räcker det inte endast med att förändra sitt eget liv. Familjen måste också göra förändringar. Alla ...

Av Anna-Karin - 27 mars 2011 18:56


För ett par dagar sen kom vi hem från nästan en veckas härlig skidåkning i Dalarna. Motståndet innan resan var större än jag ville låta resten av familjen förstå. "Inte mer snö! Jag är sååå trött på den nu...." Men ibland är det smartare att hålla ti...

Av Anna-Karin - 18 mars 2011 13:31

...vi väntar på dig!     Förra fredagen besökte jag "Rum & Trädgård 2011" på Kistamässan. Ett välkommet och trevligt avbrott både för mig och mitt sällskap. Vanligtvis tycker jag inte om stora mässor. Jag blir bara stressad av att hela tiden bl...

Av Anna-Karin - 4 mars 2011 20:41


Vissa dagar blir allt så mycket bättre. Har du också märkt det? Idag var en sån dag. För min del började den ganska tidigt. Väldigt mycket för tidigt skulle man kunna tycka eftersom det är min lediga dag och resten av familjen är bortresta. Det ...

Presentation


Jag hamnade i en situation där orken en dag tog slut. Att skriva blev ett sätt för mig att läka.

Nu mår jag bättre och fortsätter min blogg om livet, om nya tankar och funderingar. Eller bara vad som hänt en helt vanlig dag...

Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards