Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Välkommen våren...

Av Anna-Karin - 18 mars 2011 13:31

...vi väntar på dig!  


Förra fredagen besökte jag "Rum & Trädgård 2011" på Kistamässan. Ett välkommet och trevligt avbrott både för mig och mitt sällskap.

Vanligtvis tycker jag inte om stora mässor. Jag blir bara stressad av att hela tiden bli påhoppad av säljare som ska visa att just deras produkter är de bästa på marknaden. Och precis lika är det i nästa monter och nästa.....

Men den här mässan var annorlunda. Här kunde man flanera runt bland såväl blommor, inredning och kläder. Inte en enda gång kände jag mig trängd eller stressad. Trots det stora antalet besökare, så kändes det varken trångt eller stressigt.


Tre timmar bara flög iväg och fulla av längtan och inspiration åkte vi hem med våra påsar, tidningar och intryck.  Som sagt - nu väntar vi bara på våren.


På radion talade man om 10 cm snö idag! Det känns väl så där... men redan nästa vecka stiger temperaturen igen och återigen får vi vända våra ansikten på solen - och bara njuta. Tänk vad lite som behövs...


Sedan mitt förra inlägg har det hänt mycket - inte bara runtom i världen, utan även i min eller vår lilla värld. I min familj. Det har därför varit svårt att hitta tid och ro till att reflektera över livet som ter sig just nu. Vad jag egentligen menar, är att jag inte haft tid att förmedla det med Er - som jag gör just nu. För reflekterar det gör jag - varje dag.


Lycklig, något förvånad, nyfiken och otroligt ödmjukt, kan jag konstatera att det goda livet håller i sig. Det jag brukar kalla för "flow". Ett flyt som går allt snabbare (vilket jag inte alltid känner mig bekväm med) men ett flyt som trots det - känns både bra och under kontroll.
Jag är förvånad hur det senaste halvåret har påverkat mig, förändrat mig. Ja förresten - inte bara mig, utan andra människor i min närhet. Vänner, arbetskamrater, familj. På något sätt känns  det mer närvarande, mer "OK" - med det mesta. Om ni förstår vad jag menar.

Det är en skön känsla. Det är "Flow" i min värld.


Jag använder mina lediga dagar att ta hand om mig själv - och familjen. Orken jag nu har fått igen, gör att jag också kan göra annat än bara såsa runt eller sova. (Vilket väl är nog så viktigt. Det har jag också lärt mig)


På jobbet har jag också "flow". Jag känner en bra balans. Jag lär mig nya saker varje dag (som jag dessutom förstår!) samtidigt som jag emellanåt kan bidra med nya infallsvinklar. Som dessutom tas emot på ett positivt sätt.


På skrivbordet, precis under min bildskärmen har jag satt min hemläxa från coachen Maria på förtagshälsovården. Jag fick själv bestämma vad läxan skulle bestå av. På den gula notisen står det "Få arbetsdagen att funka bra."

De allra flesta dagar gör det. Fungerar bra. Och med alla som "håller koll" på mig känner jag mig fortsatt trygg. Tack för att ni gör det   


Nu har det det börja snöa ute. Brr - det känns skönt att sitta i soffan med en varm filt på benen.

Mina underbara tjejer kommer snart hem, vilken sekund som helst. Sen inleder vi vårt fredagsmys. Idag består det dessutom av ett besök till gulliga frisören Linda, som ska klippa båda två. Lite lyx för två små tjejer - och deras mamma.


Ha det bäst, tills vi ses nästa gång! Kram.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 29 april 2011 10:31


I morse när jag kom ned i köket möttes jag av en rufsig liten tjej i rosa morgonrock. Hon sa; "om du städar idag mamma på din lediga dag - då får du utegångsförbud!!" Men förstår ni?! Ja - så idag ska jag inte göra någonting. Bara vila. Prova det d...

Av Anna-Karin - 1 april 2011 10:59

När allt ställs på sin kant och tillvaron rämnar mer eller mindre. När det är ett måste att förändra saker i livet, för att kunna må bra igen - ja då räcker det inte endast med att förändra sitt eget liv. Familjen måste också göra förändringar. Alla ...

Av Anna-Karin - 27 mars 2011 18:56


För ett par dagar sen kom vi hem från nästan en veckas härlig skidåkning i Dalarna. Motståndet innan resan var större än jag ville låta resten av familjen förstå. "Inte mer snö! Jag är sååå trött på den nu...." Men ibland är det smartare att hålla ti...

Av Anna-Karin - 4 mars 2011 20:41


Vissa dagar blir allt så mycket bättre. Har du också märkt det? Idag var en sån dag. För min del började den ganska tidigt. Väldigt mycket för tidigt skulle man kunna tycka eftersom det är min lediga dag och resten av familjen är bortresta. Det ...

Av Anna-Karin - 25 februari 2011 13:51

Visste ni att det finns något som heter "Bloggtorka"? Jag som själv läser en del bloggar (nuförtiden) har noterat att just det uttrycket dyker upp ibland. Det inträffar "när man inte har något att skriva om".  Det finns alltid något att skriva om!!...

Presentation


Jag hamnade i en situation där orken en dag tog slut. Att skriva blev ett sätt för mig att läka.

Nu mår jag bättre och fortsätter min blogg om livet, om nya tankar och funderingar. Eller bara vad som hänt en helt vanlig dag...

Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards