Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Jag har bestämt mig...

Av Anna-Karin - 27 mars 2011 18:56

För ett par dagar sen kom vi hem från nästan en veckas härlig skidåkning i Dalarna. Motståndet innan resan var större än jag ville låta resten av familjen förstå. "Inte mer snö! Jag är sååå trött på den nu...." Men ibland är det smartare att hålla tillbaka med sin ärlighet. Åtminstone inte berätta allt.


Så med ett visst inre motstånd, packades alla hundratals väskor (det känns så i alla fall) och GPS:en ställdes in mot berget i Dalarna.

Lunchstoppet i Falun gjorde mig inte mer motiverad. Fler än vi hade planerat detta som ett bra ställe att fylla på energireserven för sina barn. Mac Donalds måste vara det närmaste "helvetet på jorden" man kan komma. Åtminstone där och då.

Just den här dagen var kön till de två fungerande toaletterna längre än den brukar vara. Köerna i de fyra öppna kassorna var också längre än de brukar vara.

Mac Donalds i Falun är också mindre till ytan - än de brukar vara.

Ni förstår själva.


Så det blev till att plocka fram lite artig fräckhet och helt enkelt ställa sig två decimeter bakom ett bord där det möjligen kunde vara så så att de snart var färdiga. Ni som har haft någon med en bricka i handen, väntandes lite för nära det bord där du sitter - vet att man gör bäst att äta klart i rask takt. För befinner man sig för en stund i helvetet, så kan man slå sig i backen på att det bakom den halvstressade personen dyker upp ett litet barn som är ännu mer stressat. Och hungrigt....


Väl framme i backen möttes vi av kritvit snö, klarblå himmel och strålande varm sol. Jag erkänner att det gick rätt fort att både glömma lunchen på Mac Donalds som den något vacklande motivationen för att spänna på sig ett par slalompjäxor och ställa sig i liften. Det var jag bestämde mig. Den här veckan skulle få avsluta vintern. Sen - får det vara vår. På riktigt.


Att åka iväg, utan någon annan tid att passa än den när liften öppnar och skidskolan startar, är rätt skönt. 

Att få sätta på sig träningskläder (utan att träna!) efter en dag inkapslad i skiddress och slalompjäxor - är ännu skönare.


Den friska luften gav oss rosiga kinder, den härliga solen brände små fräknar på våra näsor och de långa dagarna i backen, gav våra ben rejäl träning. Precis så mycket att man blir bara så där lagom trött. 


 

På vägen hem var vi alla rörande överens att det var en riktigt bra vecka.


Och som den bästa av avslutningar, fick vi hemlagad ärtsoppa och nygräddade pannkakor hos mormor och morfar på vägen hem.


Ni minns va? Det "lilla i livet" är det som är allra bäst...

 
Det gladde mig att se att så mycket snö hade försvunnit under dagarna vi varit iväg. Nu finns ju förutsättningen för att jag (och alla andra längtande människor) ska får vår på riktigt!


Idag köpte jag mina första penséer! Nu jag har jag bestämt mig. Nu är vintern slut...


 
 
Ingen bild

Helene

27 mars 2011 19:27

Åh vad jag också längtar efter våren! Jag var på trädgårdsmässan idag och fick också lite ny engergi. Kram vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 29 april 2011 10:31


I morse när jag kom ned i köket möttes jag av en rufsig liten tjej i rosa morgonrock. Hon sa; "om du städar idag mamma på din lediga dag - då får du utegångsförbud!!" Men förstår ni?! Ja - så idag ska jag inte göra någonting. Bara vila. Prova det d...

Av Anna-Karin - 1 april 2011 10:59

När allt ställs på sin kant och tillvaron rämnar mer eller mindre. När det är ett måste att förändra saker i livet, för att kunna må bra igen - ja då räcker det inte endast med att förändra sitt eget liv. Familjen måste också göra förändringar. Alla ...

Av Anna-Karin - 18 mars 2011 13:31

...vi väntar på dig!     Förra fredagen besökte jag "Rum & Trädgård 2011" på Kistamässan. Ett välkommet och trevligt avbrott både för mig och mitt sällskap. Vanligtvis tycker jag inte om stora mässor. Jag blir bara stressad av att hela tiden bl...

Av Anna-Karin - 4 mars 2011 20:41


Vissa dagar blir allt så mycket bättre. Har du också märkt det? Idag var en sån dag. För min del började den ganska tidigt. Väldigt mycket för tidigt skulle man kunna tycka eftersom det är min lediga dag och resten av familjen är bortresta. Det ...

Av Anna-Karin - 25 februari 2011 13:51

Visste ni att det finns något som heter "Bloggtorka"? Jag som själv läser en del bloggar (nuförtiden) har noterat att just det uttrycket dyker upp ibland. Det inträffar "när man inte har något att skriva om".  Det finns alltid något att skriva om!!...

Presentation


Jag hamnade i en situation där orken en dag tog slut. Att skriva blev ett sätt för mig att läka.

Nu mår jag bättre och fortsätter min blogg om livet, om nya tankar och funderingar. Eller bara vad som hänt en helt vanlig dag...

Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards