Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Bländande...

Av Anna-Karin - 2 december 2010 16:18

...VITT, gnistrande kallt och underbart vackert!


Nattens dimma hade frusit till is och när vi vaknade i morse möttes vi av det vitaste vita vinterlandskap. Temperaturen håller sig krampaktigt fast nedåt -14 grader. Och det lockar inte att gå ut på en långpromnad. Det är lite för kallt för min smak.


Efter en lång och lugn morgon i min egen värld, bestämde jag mig trots kylan att försöka komma ut en stund. Jag vet ju nu att frisk luft gör enbart gott.  Även om termometern säger att det är kallt - iskallt.


Jag har ingen extraordinär kamera, vilket jag flera gånger önskat att jag haft. Jag har sett så många vackra vyer den senaste tiden. Vyer som jag har försökt att fånga så gott det går med min enkla, lilla kamera. För att ni ska få se och för att jag ska få minnas.
Det är konstigt men härligt på samma gång, att "helt plötsligt" se alla dessa saker. Vyer, hus, växter. Det jag har passerat under promenader så många gånger. Det som jag aldrig har sett, eller noterat förut. Min hjärna har sållat bort allt som inte behövdes för att överleva.  Åh så mycket jag har missat...


Det blev en iskall promenad idag. Kylan bet hårt i mina kinder. Jag verkligen bländades av allt det vita runt omkring mig. Emellanåt var det som att gå i en sagovärld. Det enda som störde den fantasin, var bilvägen några hundra meter ifrån mig. I sagornas värld finns inga bilar. Inte i mina sagor.


Det känns alltid skönt att komma in efter en stund ute i snö och kyla. Det kändes gott att få krypa upp i soffan under filten och bara smälta intrycken, njuta av några timmars lugn och ro.Jag gjorde verkligen inget annat än att helt stilla - där under filten. Det bästa av allt - jag blev inte stressad.
Det blir lättare och lättare att faktiskt bara sitta stilla. Att ta hand om sig själv - utan dåligt samvete.


Ibland, behöver man inte säga så mycket. Jag låter bilderna tala för sig själva...


  
  
  
  
  
 
 
 
 
 
 
 
Ingen bild

Christine Enhörning

3 december 2010 14:05

Vilka underbara bilder!!! :-)
Känner så väl igen mig i det du skriver. Det är som att gå tillbaka 1,5 år i tiden. Då var jag den som stupade i säng så fort jag kom hem från jobbet.
Det är bra att du sköter om dig!
Kram
Christine

Anna-Karin

3 december 2010 15:20

Tack Christine!
Jag har aldrig gillat att fotografera...egentligen. Nu tar jag mig tid på ett annat sätt och jag önskar som sagt att jag hade tillgång till en bättre kamera. (50 års present kanske?! ha ha.... näe, så gammal är jag inte än...)
Jag sköter om mig, men förstår också att det handlar om att lägga om livsstil. Det är inte som någon "bantningskur" precis. Åtta veckor - och sen bara att köra på som vanligt. Då går man upp alla kilon igen....
Jag tar väl hand om mig nu.
Kramar till dig!

 
Ingen bild

Pia C

6 december 2010 20:50

Underbara bilder :-)

Anna-Karin

7 december 2010 14:55

Tack Pia!
Det känns kul att se världen med andra ögon. Eller se - helt enkelt!
Kram

 
Emelie

Emelie

23 december 2010 21:03

Jag gillar din blogg och de fina bilderna!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Anna-Karin

8 januari 2011 21:15

Hej Emelie,
Vad roligt att Du gillar min blogg! Det gör mig jätteglad! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 29 april 2011 10:31


I morse när jag kom ned i köket möttes jag av en rufsig liten tjej i rosa morgonrock. Hon sa; "om du städar idag mamma på din lediga dag - då får du utegångsförbud!!" Men förstår ni?! Ja - så idag ska jag inte göra någonting. Bara vila. Prova det d...

Av Anna-Karin - 1 april 2011 10:59

När allt ställs på sin kant och tillvaron rämnar mer eller mindre. När det är ett måste att förändra saker i livet, för att kunna må bra igen - ja då räcker det inte endast med att förändra sitt eget liv. Familjen måste också göra förändringar. Alla ...

Av Anna-Karin - 27 mars 2011 18:56


För ett par dagar sen kom vi hem från nästan en veckas härlig skidåkning i Dalarna. Motståndet innan resan var större än jag ville låta resten av familjen förstå. "Inte mer snö! Jag är sååå trött på den nu...." Men ibland är det smartare att hålla ti...

Av Anna-Karin - 18 mars 2011 13:31

...vi väntar på dig!     Förra fredagen besökte jag "Rum & Trädgård 2011" på Kistamässan. Ett välkommet och trevligt avbrott både för mig och mitt sällskap. Vanligtvis tycker jag inte om stora mässor. Jag blir bara stressad av att hela tiden bl...

Av Anna-Karin - 4 mars 2011 20:41


Vissa dagar blir allt så mycket bättre. Har du också märkt det? Idag var en sån dag. För min del började den ganska tidigt. Väldigt mycket för tidigt skulle man kunna tycka eftersom det är min lediga dag och resten av familjen är bortresta. Det ...

Presentation


Jag hamnade i en situation där orken en dag tog slut. Att skriva blev ett sätt för mig att läka.

Nu mår jag bättre och fortsätter min blogg om livet, om nya tankar och funderingar. Eller bara vad som hänt en helt vanlig dag...

Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards