Direktlänk till inlägg 23 december 2010

God Jul...

Av Anna-Karin - 23 december 2010 12:23

Så där ja,  nu är min jul på plats också! I år fanns där inga långa att-göra listor. Julklappar köptes lite sporadiskt. Inte heller hade jag full koll på vad jag hade köpt, eller ens var jag hade gömt paketen i väntan på att de skulle slås in.
Jag erkänner - det kändes ovant. Lite stressande, men så här dagen före julafton, kan jag konstatera - att det blir jul ändå.


Förra veckan började jag att arbeta 50%. Många har sagt till mig och undrat - "är inte det lite väl tidigt?". Jag är villig att hålla med. Jag har varit såååå trött. Ibland skrämmer tankarna mig - tänk om det ska vara så här nu? Att jag inte orkar mer? Men lika snabbt som de kommer, slår jag bort dem igen. "Det är klart att det blir bättre! Det tar bara lite tid..."

Bara att tänka så - ser jag som ett stort tecken på framsteg. Jag är också mycket tacksam att omges av så många härliga människor - både privat och på jobbet - som ger sin tid till mig, till samtal och stöd. Ni behövs - TACK!!


Det är bara en dryg vecka kvar av det här året. Ett år som har kommit att ändra mitt liv drastiskt. Kanske också fått en del andra att tänka till?....

Jag har fått förmånen (ja, jag vill nog kalla det förmån) att kraschlanda och slå mig rätt rejält. Det var den enda metod som skulle fungera. Som skulle få mig att förstå.


Jag tror att det i själva verket är en process som är mycket längre. Man dunsar inte bara ned en dag - eller springer in i väggen "bara så där". Kroppen - har förberett det här länge, länge. Den ville inte innerst inne. Den gav så många signaler, så många försök att ändra beteendet. Till slut, får den förstås - ta till det tunga batteriet. Det blir svårt att klara av vardagen... En del springer också in i den berömda väggen. När inte ens orken finns att röra sig. När man måste krypa för att förflytta sig.... Så långt kom aldrig jag - men jag slog mig rätt rejält ändå.


Jag tror också att min egen "inre resa" började långt tidigare än den här hösten - än det här året. Jag kan inte säga något exakt datum - men det var länge sen. Det var då jag började fundera rejält över livet, över varför jag känner och agerar på ett visst sätt. Och t om olika - med olika människor jag möte. Varför är det så? Varför mår jag så bra ibland - och ibland känner jag knappt igen mig själv?

Vem är jag egentligen? Och vad vill jag?


Nu reser jag - varje dag. Vardagens stress och måsten, saktar ned farten, men jag gör vad jag kan för att fånga mina egna stunder. Stunder när jag har tid att se mig omkring och upptäcka nya platser. Stunder när jag ser hur vackert det är runt omkring mig - när jag ser de små, små detaljerna. I nästa sekund kan jag börja fundera över nya mål på resan. Eller kanske nästa dag...


Jag reser - och jag tycker om det. Alla dagar är inte lika ljuvliga - men det finns för mycket att upptäcka och uppleva - för att jag ska hoppa av det här tåget.


Nu kommer jag att ta några dagars paus från bloggen. Jag stannar några dagar här - i lugnet och julfirandet med familjen - och bara är i det. Inget annat.

Jag önskar dig som läser, jag önskar alla fina vänner jag har och min underbara familj - jag önskar mig själv - en lugn och skön jul. Tid till avkoppling och reflektion. Tid att bara vara.


Många varma kramar.



  

 
 
victoria (y)

victoria (y)

23 december 2010 17:18

hejsan , vilken fin blogg du har!
tänkte bara säga att du kan gärna titta förbi min blogg, de är frågestund, skriv alla dina frågor i en kommentar ( eller flera ) och så besvarar jag allas frågor imorgon. du kan också delta i veckans blogg.
den kommer utses imorgon , för då är de julafton.
som en liten julklapp! :) lycka till om du ska delta, och fråga på nu när de är frågestund! ;)

http://viictoriaparlklo.bloggplatsen.se

Anna-Karin

8 januari 2011 21:17

Hej Victoria!
Vilken roligt ide med "veckan blogg" du har på din sida. Tyvärr har jag legat på latsidan med min egen blogg - så jag missade chansen!
Ta väl hand om dig! Kram

 
Cin

Cin

23 december 2010 22:31

GodJul du Underbara människa!
Kram

http://lovelybitch.blogg.se

Anna-Karin

8 januari 2011 21:14

Tack DU underbara! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 29 april 2011 10:31


I morse när jag kom ned i köket möttes jag av en rufsig liten tjej i rosa morgonrock. Hon sa; "om du städar idag mamma på din lediga dag - då får du utegångsförbud!!" Men förstår ni?! Ja - så idag ska jag inte göra någonting. Bara vila. Prova det d...

Av Anna-Karin - 1 april 2011 10:59

När allt ställs på sin kant och tillvaron rämnar mer eller mindre. När det är ett måste att förändra saker i livet, för att kunna må bra igen - ja då räcker det inte endast med att förändra sitt eget liv. Familjen måste också göra förändringar. Alla ...

Av Anna-Karin - 27 mars 2011 18:56


För ett par dagar sen kom vi hem från nästan en veckas härlig skidåkning i Dalarna. Motståndet innan resan var större än jag ville låta resten av familjen förstå. "Inte mer snö! Jag är sååå trött på den nu...." Men ibland är det smartare att hålla ti...

Av Anna-Karin - 18 mars 2011 13:31

...vi väntar på dig!     Förra fredagen besökte jag "Rum & Trädgård 2011" på Kistamässan. Ett välkommet och trevligt avbrott både för mig och mitt sällskap. Vanligtvis tycker jag inte om stora mässor. Jag blir bara stressad av att hela tiden bl...

Av Anna-Karin - 4 mars 2011 20:41


Vissa dagar blir allt så mycket bättre. Har du också märkt det? Idag var en sån dag. För min del började den ganska tidigt. Väldigt mycket för tidigt skulle man kunna tycka eftersom det är min lediga dag och resten av familjen är bortresta. Det ...

Presentation


Jag hamnade i en situation där orken en dag tog slut. Att skriva blev ett sätt för mig att läka.

Nu mår jag bättre och fortsätter min blogg om livet, om nya tankar och funderingar. Eller bara vad som hänt en helt vanlig dag...

Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards