Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Anna-Karin - 17 oktober 2010 16:42

Jag lär mig att fånga dagen. Det borde alla människor göra - ta emot dagen som den kommer.


Vi bor precis vid skogen. För några år sedan hittade vi ett omkullfallet träd, där bark och barr försvunnit. Kvar finns bara slingrande grenar att klättra i, att leka i. En miljö som lätt lockar till spännande lekar där trollspön och droider är självklara inslag.

Idag fångade vi vår dag jag och mina barn -  i fantasins värld, vid trollträdet. Först lite matsäck som vi hade med oss. Nybakade hallonmuffins och varm choklad.
Vi hittade en solig glänta, där naturen skapat en lagom bekväm sittplats.

När barnen gick för att möta Harry Potter, Mario och figurerna i Star Wars, bakom träd och sten, satt jag själv och studerade dem. Så enkelt det är i barns värld. En pinne blir en trollstav, en stubbe blir ett slott... Och alla figurerna som gömde sig bakom träden - de såg aldrig jag....

  

Efter någon timme blev det kallt att sitta stilla. Barnen hade ju varmare kläder på sig - det hade deras mamma sett till... Nu ska jag se till att det även gäller mig i fortsättningen!

Och vem vet, kanske jag också får ett trollspö nästa gång.

Annars kan jag tänka mig att bara sitta där, i gläntan och endast njuta av tystnaden. Låta tankar komma till mig och bara andas.

Fånga dagen, precis som den är...


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag hamnade i en situation där orken en dag tog slut. Att skriva blev ett sätt för mig att läka.

Nu mår jag bättre och fortsätter min blogg om livet, om nya tankar och funderingar. Eller bara vad som hänt en helt vanlig dag...

Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards